Sześć powodów, dla których nie należy schodzić z ceną poniżej kosztów.

Niektóre Praktyki wierzą, że muszą świadczyć swoje usługi najtaniej, jak  mogą, by utrzymać się na rynku. Na dłuższą metę jest to droga pełna pułapek, bo

1. Zjedzą Ciebie koszty. Sprzedając swoje uslugi  po wyjatkowo niskich cenach masz bardzo niskie marże jednostkowe.  Żeby zarobić na koszty musisz  pracować dluzej i przyjmowac większa ilość pacjentów. Dobrze o ile ich masz. W efekcie przyzwyczajasz swoich pacjentów do niskich cen. Walcząc z konkurencją, psujesz przy okazji rynek na którym pracujesz. W takiej sytuacji obniżasz jakość swoich usług. Niską jakość jest o wiele trudniej zaakceptować. W efekcie tracisz powoli swoją  wiarygodność i zaufanie.

2. Pogorszysz swój wizerunek Niska cena kojarzona jest z niska jakością..Pacjent jest  skłonny dopłacić za identyczny produkt tylko dlatego, ze w jego opini jest lepszy. I taki ma być. Coś co jest wartościowe nie może być tanie.

3. Nie skupisz sie na pacjencie i jego potrzebach.. Zostawiam pacjenta z bólem. Pacent, który przychodzi do gabinetu z potrzebą daje o wiele większe możliwości działania.  Celem Twoim jest zaspokoić  potrzebę pacjenta , ale nie tylko. Może on dostać od Ciebie dużo więcej. Rozwiązanie  o którym  on nawet nie śnił, że jest dla niego. To Ty możesz rozbudzić w Pacjencie nowe potrzeby, za które będzie Tobie wdzięczny. Tanie rozwiazanie nie jest dla wszystkich, wielu chce mieć cos co zmieni ich wizerunek. Piękny usmiech.

4. Twoje przewrażliwienie będzie wywoływało ciągłe leki  Może to Ty jesteś  przeczulony bardziej na punkcie ceny, niż Twój Pacjent. Wówczas pomyśl czy to nie jest tylko obiegowa opinia, że wszędzie musi być tanio. A co się stanie kiedy u  Ciebie jest drogo? Jeżeli nie ma takiej potrzeby to nie sprzedawaj swoich umiejetności tanio, poniewaz w obiegowej opini zostaniesz  „tanim Dentystą” .

5. Możesz wywołac wojnę cenową. Jeżeli wejdziesz na nowy rynek z tanimi usługami lub drastycznie obniżysz cenę, możesz wywołać wojnę cenową. Zawsze znajdzie się przeciwnik, który ma większe rezerwy. Ta droga prowadzi do Twojej przegranej.

6. Najtańszy produkt nie kojarzy się z sukcesem.  O atrakcyjności oferty decyduje wiele czynników, a cena jest tylko jednym z nich. Nawet najniższe ceny nie gwarantują sukcesu. Przewagę konkurencyjną  zapewną Tobie  inne elementy. Obnizając koszty  w celu oferowania najtańszej usługi lub produktu , trudno jest utrzymac przyzwoita marżę i włączyć do oferty dodatkowe atrakcyjne skadniki.

Reklamy
Explore posts in the same categories: Blogroll

Skomentuj

Proszę zalogować się jedną z tych metod aby dodawać swoje komentarze:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s


%d blogerów lubi to: